Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArtley, A. Sterl
TitelThe Controversy: Reading Problem or Learning Disability--What Are the Issues?
Quelle(1975), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Definitions; Learning Disabilities; Reading Difficulties; Reading Difficulty; Remedial Programs; Remedial Reading
AbstractThis paper discusses the current confusion in differentiating between reading disabilities and learning disabilities, as well as the role of the learning and reading specialist. The origin and history of the movement toward helping children labeled as having a reading or learning handicap are examined, and various definitions are discussed. It is concluded that the definition of learning disabilities is related to cerebral dysfunction and similar problems, and the definition of reading disabilities is related to educational, mental, social, and emotional problems. For the classroom teacher, however, such a distinction is still too vague and in many cases too impractical to serve as a guide for remediation. (TS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: